Kalorier

Ny planering

Simma 7 dagar i veckan men jag får vila en dag om jag känner mig trött.
Simma i 1½ timme, 50 längder varje gång.
Tydligen bränner jag 852 kalorier när jag har simmat i 60 minuter i hög fart med min vikt.
Det kan man inte klaga på!!!!

Alltså bränner jag 1278 kalorier om jag simmar i 1½ timme i hög fart.

Sedan blir det 3 promenader á 25 minuter med hundarna fast inte så snabbt så jag skulle tippa på att det blir cirka 305 kalorier brända där om dagen.

Sedan blir det ut att gå & handla mat, slänga sopor, dammsuga, moppa, städa, diska, fixa och dona här hemma vilket också bränner kalorier.

Just nu väger jag 122kg och jag är 162cm lång.
Jag lider av extrem fetma. Det är livsfarligt.

Jag har inte börjat med min diet ännu eftersom jag kände att det blev för mycket på en gång och om jag känner mig själv så blir jag rädd och slutar när det blir för mycket så jag bestämde mig för att först köra på med träningen i 2 veckor tills det blir lite av en vana och efter 2 veckor börja med maten.
Första veckan börjar jag sakta men vecka 4 blir det ordentliga tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0